alam MISTIK, wujud atau takk? PART 1 - IBU ELLY SHAKLEE

Wednesday, 23 August 2017

alam MISTIK, wujud atau takk? PART 1

      Assalamualaikum dan selamat pagi korang.. 2 3 harini rasa stress sangat sbb masalah ibu kepada ibuElly.. Sedih dan ralat, tapi biasalah. Ada cerita yg lebih baik kita smpan sendiri je kan.. Biarlah org yg buat terima balasan setimpal..

      Harini mcm tertarik pulak nk cerita ttg dunia mistik ni.. Alam makhluk² halus, korang ada yg pernah kena ke? Atau ada yg percaya? Ke ada juga yg kata mistik ni memgarut je?? Hihihihihi.. Belum kena, belum tau..


      Benda² mcm ni dh penah jd masa ibuElly sekolah rendah lagi.. Masa arwah atuk dok ade lagi.. Bukanlah nk kata arwah atuk buat benda² tak elok, tapi tah la. Org tua kata benda tu berkenan kat ibuElly kan.. Takleh buat apa la.. Hihi.. 

      Sehinggalah ibuElly kawen, sebelum tu mmg kerap sgt bdan lebam².. Kalau duduk asrama, hostel, bgn pagi mesti ada la lebam².. Tapi sejak ibuElly kawen dgn husb, dah takde lebam² tu.. Smpai la skang umur pun dh 26..


      Benda ni biasalah kan, peak hour nya tgh² mlm.. Tu sbb org dulu² kata, x usah dok keluar rumah malam², benda² gitu bnyk berkeliaran.. Better duduk rumah diam² dan baca Quran ke lagi bagus.. 

      Tapi kan, berdasarkan kata² ustaz yg ibuElly selalu dok rujuk tu.  Katanya kalau waktu Subuh tu waktu bangun kita, bagi benda² halus ni, waktu Maghrib tu adalah waktu pagi diorang.  Itu lah sbbnya masa ibuElly kecik², ibu x bagi keluar time maghrib.. Menjerit dari dalam rumah suh masuk dah.  

     Dulu² xtau.. Tapi bila dh besar baru tau.. Pasal ustaz yg ibuElly dok sebut ni, ustz ni dh bnyk sgt tolong ibuElly masa lepas pantangkan Dahlia.. Lepas abeh pantang, ibuElly balik ke rumah sendiri.. Start duduk rumah sendiri, Dahlia mula kena kacau.. 

      Time Maghrib je, dia akan mula menangis smpai hilang sore la.. Lepas tu berjangkit pulak dgn si abg.. Iskandar lagi la, kalau nangis smpai sore pun dh jadi garau, bukan sore dia dah.. 

      Tu yg ikhtiar jumpa ustz tu.. Ustz ni pun ibu yg kenalkan. Sbb dok berubat makcik ibuElly skali masa tu.. Ustz ni so far mmg ibuElly percaya.. Sebab beliau hanya gunakan ayat Quran dan buat solat sunat depan kami.. 

      Masa adik ipar ibuElly lebam² badan pun, ibuElly bawak jumpa ustaz yg sama.. Alhamdulillah, adik ipar ibuElly pun makin baik skang.. Semua tu ikhtiar je, Allah juga yg menyembuhkan.. Betul tak?? 

      Ada banyak lagi ibuElly nk citekan.. Drpd yg tak seram sgt, smpai la yg meremang.. Korang nak ibuElly sambung tak?? 😬

Eh, ni kisah benar tau. Bukan rekaan.. Mmg real pengalaman drpd ibuElly sendiri.. 

No comments:

Post a Comment