TIADA PEMBELAAN! - IBU ELLY DI SINI

Saturday, 16 December 2017

TIADA PEMBELAAN!

Dunia ni nacam kita berada di atas air. Kalau kita tak pandai berenang, kita akan hanyut jauh ke dasar. Tapi kalau kita pandai berenang, ke darat lah akhirnya dan teruskan kehidupan seharian yang penuh pancaroba.

      Sejak kes kematian HIGH PROFILE arwah biras ibuElly Februari lalu, banyak benda yang ibuElly dapat ambil iktibar. Terutama kehidupan adik ipar ibuElly sebagai IBU TUNGGAL SETELAH KEMATIAN SUAMINYA YANG DIBUNUH DENGAN KEJAM TANPA PEMBELAAN HINGGA SEKARANG.

      Mungkin sebab si pelaku seorang yang berkedudukan tinggi, undang-undang juga dapat dibeli. Kesian anak-anak buah ibuElly yang masih kecik. Yang sulung baru 2 tahun 8 bulan kot. Yang kecik baru setahun lebih. Anak yang sulung, Putra Haziq selalu sangat panggil somi ibuElly dengan panggilan ayah. Betapa dia rapat dan rindu akan ayahnya. Setiap kali balik kampung, setiap kali tu jugak lah ibuElly akan sebak tengok dia.

      Anak yang kedua, Putri Haziqah pulak sangat suka dengan orang lelaki. Mana² orang lelaki yang ambil dan dukung dia, dia akan duduk senyap elok je di pangkuan orang tu. Sama juga somi ibuElly akan sentiasa manjakan mereka berdua kalau ada je diorang tu kat kampung. Sebak ibuElly tatap sorang² anak² yatim ni.

      Rakus dan kejam betul si pelaku tergamak lakukan perkara sebegini kepada insan yang telah lama berbakti dan bekerja di bawahnya. Walaupun ibuElly tak rapat sangat dengan arwah biras ibuElly tu, tapi beliau sangat menghormati ibuElly. Sungguhpun ibuElly lebih muda dari dia kan tapi dia tetap panggil ibuElly dengan panggilan 'kak' sebab ibuElly kawen abang isteri dia. Means dia sangat menghormati orang lain yang lebih tua dalam salasilah keluarga tanpa ambik kisah pun berapa umur orang tu.

      Sebab tu jugak lah setiap kali tengok muka anak² dia, ibuElly jadi sebak. Sebab arwah ayah diorang sangat baik. Mudah-mudahan Allah merahmati roh dan tempatkan ayah Putra dan Putri dalam kalangan orang² yang beriman. Moga² syurgalah tempatnya kelak.

      IbuElly taktau la sama ada korang kenal atau tak dengan kes ni. Pernah viral di pesbuk sebab ada ribuan share. Jap ibuElly kasi gambar eik.

Cerita penuh di SINI

Masa ni dalam bulan Februari tahun ni kalau tak silap. Menitik air mata bila MIL kol bagitau, ' Atan meninggal '. Ya Allah, ibuElly cancel semua kelas tuisyen aritu dan berkemas untuk ke KL. Masa tu adik ipar masih tinggal di KL dan masih belum berpindah ke Perak. Kami jumpa adik ipar dan Putra Putri pun dah malam. Sebab adik ipar sibuk uruskan jenazah di hospital masa tu. 

      Benar, nyawa ni kalau Allah nak tarik, sekelip mata je! Janganlah kita buat benda tak elok kat atas dunia ni dan hargailah orang² di sekeliling kita sebelum diorang PERGI MENINGGALKAN KITA SELAMANYA. Kepada adik ipar, Putra Putri dan keluarga arwah Atan, banyak² kan berdoa, sedekahkan al-Fatihah dan juga ayat² suci al-Quran setiap hari kepada arwah. In shaa Allah moga arwah tenang di sana. 

Baca lagi kat SINI


      

No comments:

Post a Comment