apa yang ibuElly buat sampai boleh berubah 360 darjah? 😱 - IBU ELLY DI SINI

Friday, 25 May 2018

apa yang ibuElly buat sampai boleh berubah 360 darjah? 😱

Assalamualaikum wbt

      Apa kabar awak di sana? IbuElly alhamdulillah, setakat ni semua ok. Parut kat muka pun makin beransur menghilang. 😍

      Best kan rasanya bila parut yang bertahun-tahun kat muka tiba-tiba lesap macam tu je? Selain nak nampak cantik dan peloles, ia juga dapat meningkatkan keyakinan diri kita tau.

      Yela, parut ni semacam cela yang tak dapat nak ditanggalkan macam tu je. Nak ke mana pun rasa tak yakin. Sedih sangat weh!


Teruk kan masa ni?

      Aduhai, kalau boleh taknak ingat dah kisah lampau. Tapi kome jangan pandang rendah pada kisah lampau. Kisah lampau la yang membuatkan kita semua jadi lagi matang tau.

      Segala rencah kehidupan dan segenggam kenangan lalu tu lah yang menjadikan siapa kita harini. Alhamdulillah, ibuElly bersyukur atas segala peluang yang Allah bagi. Alhamdulillah ibuElly mampu jadi diri sekarang ni 😿

      Segala kenangan buruk kita jadikan sempadan. Tu la jangan membuta tuli guna produk yang kita tak tau kesahihannya. Baiklah kita guna produk yang memang mendapat pengiktirafan macam Cosmoderm ni haa.


Kulit sekarang.

      Nampak macam gelap la pulak daripada first picture ye. IbuElly rasa kamera pun main peranan. Gambat tudung hitam ni guna kamera iphone, tudung bunga pulak guna kamera Vivo V5 yang kamera depan dia 20mp tu.

      Memang la nampak elok, dah 20mp kan. Hahahahaha. Adehh tapi daripada cerah banyak parut, baik cerah tanpa cela kan? 😬

      Rasa harini macam nak share SEMUA PRODUK COSMODERM YANG IBUELLY GUNA. Teruja tak nak tau?

      Ok jom layan gambar-gambar ibuElly 😋😋


Pembersih mekap penting untuk bersihkan kotoran sebelum cuci muka

      Mekap remover ni kalau kita tak mekap pun, tapi better kita guna jugak tau. Sebab kita tak tau berapa banyak debu dan kotoran melekat kat muka kita. Jadi sebelum cuci muka guna cleanser, better cuci guna pembersih mekap dulu. 


Untuk muka, ibuElly guna scrub, pencuci hijau dan merah

      Merah tu ibuElly guna sekejap je. Tak habis sebotol pun. Sebab dia berbuih, tak macam pencuci hijau. So dia senang naik jerawat bila ibuElly tak bersihkan muka guna mekap remover sebelum cuci muka guna cleanser. 

      IbuElly refer konsultan Cosmoderm, katanya sebab pencuci merah ni berbuih. Jadi dia agak kasar sikit. Kena bersihkan muka betul-betul dulu dan baru cuci guna cleanser.

      Scrub tu ibuElly guna sebelum cuci muka guna cleanser jugak. Means lepas mekap remover la. Cuci bagi bersih guna scrub, kasi semua kotoran dan debu yang melekat kat muka tu. Kalau nak tau, dengan scrub, kulit kita akan kelihatan lebih cerah, tak kusam dan parut-parut pun boleh pudar tau. 

      Best kan? Scrub dia dah la murah. IbuElly pakai yang first tiub tu sampai 11 bulan weh. Gila jimat banyak poket ibuElly ni haa! Tak menyesal guna!


IbuElly memang pengguna tegar SET ANTI JERAWAT TEA TREE OIL sejak 11 bulan lalu

      Paling best anti blemish (ubat jerawat) tu. Guna satu malam je habis semua jerawat kecut! Biasa lah kan kalau kadang-kadang tu muka naik jerawat. Tu tandanya kulit kita normal tau. 

      Yang tak normal tu bila pakai, kulit licin halus mulus peloles dalam masa 3 hari pastu takde naik jerawat langsung pulak. Merkuri tinggi tu!



      Serum merah pun ibuElly guna tau. Dah nak setahun. Toner merah pun ibuElly guna sekejap je. Lepas tu guna balik yang hijau. Ni memang rutin ibuElly tiap-tiap malam tau. Sejak 11 bulan lepas 😋😋


Ok ni rutin sekarang

      Lepas HQ bagitau yang serum merah takde stok, ibuElly tukar la serum dengan minyak vitamin E 30k iu ni pulak. Nak guna serum brand lain takut pulak kan. Yela weh, dah 11 bulan guna kan.

      Memang best la. Parut nampak makin pudar skang. Tak sia-sia ibuElly cuba minyak ni 😋😋

      Haa ni la semua yang ibuElly guna dalam masa 11 bulan ni. Memang akan sentiasa dengan Cosmoderm je sampai bila-bila. Pegi Guardian dan Watsons pun ibuElly dah tak tergugat dah. Kihkih. Padahal bukan ibuElly tak tergugat tengok skincare yang belambak kat rak-rak tu. Hahahahaha.







      Gambar kat atas ni semua kesan penggunaan Cosmoderm selama 11 bulan. Korang taknak macam ni?

      Ok la penat dah oii tangan ni dok menaip. Kalau rindu ibuElly boleh la terjah kat instagram dan page ibuElly ye. Nak wasap pun boleh 😬😬

No telefon : 017-5604426
Facebook page : Cosmoderm IPOH
Fb personal : Elifa bt Ismail









No comments:

Post a Comment