Parut kena minyak panas dan air panas. Cosmoderm ada? - IBU ELLY DI SINI

Friday, 11 May 2018

Parut kena minyak panas dan air panas. Cosmoderm ada?

Assalamualaikum wbt.

      Alhamdulillah, PRU14 pun dah berakhir. Apa saja keputusan harap dapat terima dengan redha ye. IbuElly taknak sembang panjang pasal politik ni. Kang adik beradik, ipar duai bermasam muka 😆

      IbuElly cuma nak share tentang produk Cosmoderm untuk kesan minyak panas @ air panas @ melecur aje. Mesti ramai tak tau kan Cosmoderm ni ada produk macam ni?

      Jom kita tengok produk Cosmoderm yang ada untuk masalah yang ibuElly sebutkan seperti di atas :


Ni salah satu produknya

      Dalam set pemudaran parut, MINYAK VITAMIN E 30k iu ni ada paling tinggi kandungan vitamin E.

      iu ni stands for International Unit. Means lagi tinggi iu, lagi tinggi la kandungan vitamin E dalam suatu produk dan makin cepat la kesan pemudaran parut tu. Minyak 30k ni sangat sangat sangat likat tau. Dia tak berbau, dan warna dia jernih.

      IbuElly memang tak pernah guna yang 30k, biasa pakai yang 15k  je. 15k lebih sesuai untuk pudarkan parut jerawat dan parut-parut ringan. Tapi 15k pun dah tinggi, apatah lagi 30k kan? 😍


Ni dalam bentuk krim

      Kalau anak kecil yang melecur, cukup hanya sekadar gunakan krim sahaja. Sebab kulit kanak-kanak ni biasanya halus, lembut dan tak matang lagi, jadi 3k sahaja sudah memadai.

      Tak perlu guna vitamin E yang paling tinggi. Risau ada alahan pulak pada kulit kanak-kanak tu sebab tinggi sangat kandungannya. Dulu masa Iskandar kena minyak panas, ibuElly cari ubat di farmasi, ahli farmasi tu yang cadangkan ibuElly sapu krim 3k ni. Tak payah minyak pun takpe kata dia.

Ni dua-dua krim. Tekstur dia ringan je. Krim ni jugak merupakan pelembap bagi mereka yang berkulit kering.


Ada dua jenis minyak jugak


Nak parut lagi umpphhhh, gabungkan dua-dua

      Untuk parut melecur bagi golongan DEWASA, ibuElly sangat sarankan korang gabungkan kedua-dua krim dan oil ni. Memang padu bak angg! Parut cepat sangat pudar nanti. IbuElly guna krim 3k je pun untuk parut memang nampak pudar dah. 


Ni gabungan untuk PUDARKAN PARUT JERAWAT

      Ni pun memang takkan mengecewakan! Berbaloi-baloi beli weh dah la tahan lama. So kita pun takde la perabih banyak sangat untuk skincare kan. Bawah rm100 je pun dah boleh cantik, siap tahan 2-3 bulan malah lebih lagi tau!

      Jadi nak bagitau kat sini, semua yang di atas boleh je guna untuk kesan melecur. Ikut pada keadaan, umur dan jenis kulit masing-masing. Nak tau lebih lanjut mengenai produk dan cara pakai yang betul, boleh contact je ibuElly tau. Jangan risau wei ibuElly memang pakai semua produk Cosmoderm ni. Dah jual kan WAJIB la pakai. Kihkih!

No tel : 017-5604426
Fb page : Cosmoderm IPOH

IbuElly,
Your trusted and reliable Cosmoderm Agent!




No comments:

Post a Comment